A közlekedésépítési szakterület mérnöki és tudományos folyóirata. ISSN: 2064-0919
14. szám
8. évfolyam
2020 december
14
Bejegyzés

Nemzeti Közlekedési Napok 2013

Az idei évi konferenciáról:
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezésére, a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ szervezésében, Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter fővédnöksége alatt 2013. november 5-7. között Siófokon negyedik alkalommal kerül megrendezésre a Nemzeti Közlekedési Napok. A konferencia a közlekedési szakterület országos szintű fóruma, melyen a résztvevőket összközlekedési szemlélettel összeállított program várja, ahol immár hagyományosan, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a közlekedési háttérintézmények, vállalatok, hatóságok, kutatóhelyek képviselői osztják meg ismereteiket, elvárásaikat, tapasztalataikat.
Az idei konferencián – melynek vezérgondolata: „Magyarország mozgásban” – szeretnénk áttekintést nyújtani a közlekedés területén az elmúlt három és fél évben elért szakmai eredményekről, sikerekről.
Az első, plenáris napon Miniszter Asszony köszöntője után az ágazat legfontosabb intézményeinek, cégeinek vezetői tartanak előadást.
Az ezt követő két napon, tíz szekció keretében nyílik lehetőség a szakmai eszmecserére. Ezek a szekciók – Magyarország közlekedésének és gazdaságának egységes szemléletű megközelítése mellett – olyan témák megvitatását tűzik ki célul, mint pl.: üzemeltetés-fenntartás, fejlesztés, közlekedésbiztonság, városi- és közösségi közlekedés, híd, vagyongazdálkodás, járműtechnológia, Intelligens Közlekedési Rendszerek (ITS) kérdései.

A tavaly megrendezésre került konferencia rövid összefoglalója:
A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) szervezésében 2012. október 1-3. között harmadik alkalommal került megrendezésre a Nemzeti Közlekedési Napok, a közlekedési szakterület nemzeti szintű problémáinak és megoldásainak fóruma.

IMG_2023

A KKK 2007-óta a hazai közlekedési szakmai rendezvények legfontosabb rendezője, az elmúlt évben szervezett 10 konferenciánknak összesen 1777 vendége, előadója és résztvevője volt. A korábban Makadám Akadémia néven futó konferenciasorozatunkat 2010-ben Közlekedési Napok néven megújítottuk, amely sorozat csúcsrendezvénye a minden év őszén megrendezésre kerülő Nemzeti Közlekedési Napok. A nyitó konferencia alapgondolata: „A hazai közlekedés következő húsz éve”, 2011-ben pedig: „Értékeink védelmében” volt, míg a tavalyi mottónk: „Közösség és közlekedés”. Bátran kijelenthetjük, hogy a Nemzeti Közlekedési Napok az elmúlt évek legnagyobb hazai közlekedési konferenciasorozata, amely tavaly közel 600 előadót és vendéget vonzott Siófokra.
A rendezvény fővédnöke Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter volt. A hagyományoknak megfelelően tavaly is a plenáris nyitónap adott lehetőséget a minisztérium, a legfontosabb közlekedési intézmények, vállalatok első számú vezetőinek stratégiai, útmutató jellegű előadásaira, míg a konferencia szakmai napjain kilenc tematikus, összközlekedési szemlélettel összeállított szekcióban több mint hetven előadás és az azokat követő szakmai viták keretén belül a résztvevő szakértők megismerhették, megvitathatták egymás véleményét, problémáit, megoldásait.
Nyitóelőadásában Schváb Zoltán közlekedésért felelős helyettes államtitkár kiemelte, hogy a közlekedési ágazat fejlesztésében egyszerre kell figyelembe venni az egyre növekvő társadalmi igényeket és a gazdasági keretfeltételeket. A szakma megbecsültsége a lehetőségek, az ésszerűség és a nemzeti érdekek mentén meghatározható utat bejárva szerezhető vissza. A korszerű szakpolitika elvi elsőbbséget biztosít a közlekedési alrendszerek erősségeire építő egyensúly megvalósításának. Az uniós közlekedéspolitika a mobilizációs igények lehető leghatékonyabb kielégítése mellett legalább egyenértékű törekvésként kezeli az energiatakarékossági, klímavédelmi szempontok érvényesítését.
A konferencia jelmondatának megfelelően, a közösségek és a közlekedés összefüggései között – a szekcióüléseken – kiemelt hangsúlyt kaptak a közlekedési projektek előkészítési, pályázati szakaszai, az építés, megvalósítás folyamata, és a projektzárás problémái. Külön szekciókban kerültek megvitatásra az innováció, a fejlesztési esettanulmányok elemzései, az intelligens közlekedési rendszerek, a járművezetőket érintő hatások, a városi közlekedés és a nemzetközi kapcsolatok, utóbbin belül a határon átnyúló kapcsolatok fejlesztése és fenntartása.


Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük