A pályaszerkezet merevségének hatása a behajlási teknő alakjára
Primusz Péter, Markó Gergely, Péterfalvi József and Dr. Tóth Csaba
Útpályaszerkezetek esetében a megfelelő rehabilitációs eljárás kiválasztása igen nagy gazdasági jelentőséggel bír. Ezért a szerkezetek állapotának megfelelő ismerete nélküli döntéshozatal igen költséges lehet. Emiatt különösen fontos, hogy az FWD vagy ABBA eszközzel mért elmozdulások elemzésével olyan többletinformációhoz jussunk, ami a döntést megkönnyíti a gyakorló mérnök számára. Az FWD vagy ABBA eszközzel mért deformációs vonalra illesztett függvényből levezetett görbületi sugár (R0) és a burkolatvastagság (h) ismeretében a kötött rétegek alján jelentkező megnyúlásokat jól lehet becsülni. A BISAR programmal végzett számítások statisztikai elemzése pedig azt mutatja, hogy a D0 (központi behajlás) és R0 (görbületi sugár) paraméterek ismeretében lehetőség nyílik a kötött és szemcsés rétegek modulusának visszaszámolására.