október 23.
Hídjaink múltjáról, jelenéről és jövőjéről
Az ország két illusztris hidászával ültem le beszélgetni. Dr. Tóth Ernő [T.E.] – a hidászok egyik doyenje – mérnöki pályáját hidászként kezdte, majd a közutak üzemeltetési-fenntartási feladatain át hidászként vonult nyugdíjba. Életútjáról lapunk olvasói 2017. februárjában részletesen olvashattak. Sitku László [S.L.] a még fiatalos hidász a kivitelezői tevékenység közepette ugyancsak eltöltött mintegy tíz évet az […]
október 7.
ÚTÉPÍTÉSI ESETTANULMÁNYOK: MEGLEPETÉSEK
Karoliny Márton
1. BEVEZETÉS Szakmánk gyakorlása közben, jellemzően az építési fázisban, vagy nem sokkal az építés befejezése után előfordulnak meglepetések. Ezek, nem ritkán meglehetősen érdekesek, néhányat csokorba gyűjtöttem, okulásul. Az élvezhetőség miatt megpróbálom alapvetően szóban, képekkel illusztrálva elmondani a történetet. 2. AZ ESETTANULMÁNYOK A leírt meglepetések mindegyike valós, megtörtént eseményen alapszik és a szerző mindegyikben valamilyen mértékig […]
szeptember 27.
Nemzetközi szemle: Szeptember
Gulyás András
A sebesség és a baleseti kockázat Speed and Crash Risk Szerző(k): International Transport Forum Terjedelem: 82 oldal Kivonat: This study aims to document objectively the relationship between vehicle speed and crash risks. It assesses to what extent recent changes in speed limits or the wide-scale introduction of automated speed enforcement have moderated actual average speeds, […]
szeptember 25.
Összefoglaló az MTA Közlekedés- és Járműtudományi Bizottságának üléséről
Dr. habil. Timár András és Dr. Török Ádám
Időpont: 2018. szeptember 19. szerda, 1400 – 1610 Helyszín: BME Közlekedésüzemi és Közlekedésgazdasági Tanszék (Budapest, XI. Sztoczek u. 2., St428) Az MTA Közlekedés- és Járműtudományi Bizottsága (KJTB) 2018. szeptember 19-én tartotta ez évi harmadik ülését, amelynek témája az elektronikus jegyrendszer magyarországi bevezetésével kapcsolatos, folyamatban lévő projektek és azoktól várható eredmények áttekintése volt. Az ülést a […]
szeptember 24.
ASZFALT és/vagy BETON – két szocialista nagyvállalat, két mérnök életútja, tapasztalatai.
Beszélgetés dr. Törőcsik Frigyessel és Farkas Lászlóval. Egyértelmű volt Önöknek, hogy mérnökök lesznek? Milyen lehetőségeik voltak a továbbtanulásra? Dr. Törőcsik Frigyes: Kisdiákként motorversenyzőnek készültem, de egyszer buktam egy nagyot, és apám eltiltott. Továbbra is érdekeltek az autók, ezért amikor a nyolcadik osztályt befejeztem, elmentem az Autóipari Technikumba beiratkozni. Közepes bizonyítványom miatt elutasítottak. Azt javasolták, hogy […]