A közlekedésépítési szakterület mérnöki és tudományos folyóirata. ISSN: 2064-0919
20. szám
12. évfolyam
2024.november
20
Bejegyzés

Itt hagyott bennünket a pályaszerkezetek teherbírási viselkedésének kutatója, Baksay János !

Szerkesztő kollégám, Tóth Csaba közölte a szomorú hírt. Egykor ismert szereplője volt a szakmának, te korodnál fogva többet tudhatsz róla, mondta: Emlékezzünk!

Igen, ismertem – felvillanó emlékem a KTI-s „kartárs” a ’80-as évekből. Akkor engem is foglalkoztatott az országos közúthálózat megfelelőségének minősítése kapcsán a keréknyomvályú mértékének és a baleseteknek a kapcsolata. A megemlékezést fogalmazva meg is találtam a Mélyépítéstudományi Szemle 1986. évi 11. számában Baksay János cikkét a keréknyomvályú mérésről.

Tovább kutatva az irodalmat feltárult előttem a kép: Baksay János a KÖTUKI, majd a KTI munkatársa, a pályaszerkezetek aktuális teherbírása vizsgálati lehetőségeinek kutatója:

– a KTI 1971 – 1981 évkönyvében: Baksay J. Útpályaszerkezetek teherbírás-változásának vizsgálata automatikus mérőkocsival (1973)

– Mélyépítéstudományi Szemle 1976. 11.sz. Baksay J. Útpályaszerkezetek lehajlásmérése

– a téma összefoglaló cikksorozata a Közúti és Mélyépítési Szemle 2008.5-6.sz. hivatkozásai Baksay Jánosra a KUAB FWD 150 hazai bevezetése kapcsán:

– A dinamikus teherbírási rendszer kapcsolatai a jelenlegi mérési és kiértékelési rendszerrel – kutatási jelentés 1991.

– A dinamikus teherbírásmérés kiterjesztésének lehetősége földművekre és alaprétegekre k.j. 1994.

– Útpályaszerkezetek méretezése dinamikus alapon 1995.

– Teherbírásmérési adatok előkészítése adatbanki bevitel céljából 1995.

– ugyanitt az általa alapított MAUT tag mérnökiroda – A MÉTA-Q Kft. – jelentései

– Teherbírás mérés könnyű ejtősúlyos berendezéssel 1996.

-Dinamikus teherbírásmérések analízisének kiterjesztése a jellemző hazai

útpályaszerkezetekre 1997.

-KUAB mérésekből meghatározott statikus behajlás 1999.

Azóta több mint két évtized eltelt! Vannak még akik emlékeznek rá? Én igen: kedves, csendes, barátságos ember volt!

Nyugodjon békében!


Egy hozzászólás ehhez: “Itt hagyott bennünket a pályaszerkezetek teherbírási viselkedésének kutatója, Baksay János !

  1. Subert István szerint:

    Igen, mi emlékszünk rád. Aki majd ebben a szakmában felnő, mind fog találkozni a tevékenységeddel, a KTI arany éveivel, Dr Boromisza Tibor vezetésével és Tombor Sándorral egy szobában végzett kutatásaidra.
    Nyugodj békében, sokat tettél értünk – a szakmádért, amiért hálásak vagyunk.

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük