Eco-aszfalt
Az Eco-aszfalt egy energiatakarékos, speciális kötőanyagú, újrahasznosított aszfaltkeverék, mely számos előnyös tulajdonsággal bír. Az aszfalt fokozott terhelés és extrém időjárási viszonyok között is rugalmas marad, nem zsugorodik, nem repedezik, valamint vízhatlanságának mértéke is jóval meghaladja a hagyományos aszfaltét.
Minek is köszönhető a sok pozitív tulajdonság?
Az Eco-aszfalt különleges adaléka egy hideg kötőanyag, melyet négy komponens egyedülálló kombinációjával állítanak elő. Az Ecobond nevű összetevő vízben oldott kémiai polimer és speciális bitumenemulzió keveréke. A kötőanyag különleges összetevőinek hatására a kőváz finom szemcséi között képződött „csatornák” víztaszítóvá válnak, csökkentve ezáltal a réteg vízáteresztő-képességét. Az Ecobond kötőanyagú alapréteg vízhatlansága biztosítja a földmű száraz és stabil állapotát, miközben rugalmasan képes átvenni és eloszlatni a pályaszerkezetre ható terhelést.
Előállítás
Az anyagot hideg terítéses-keveréses, illetve keverőtelepi hideg keveréses eljárással állítják elő, kővázát nagyrészt mart aszfalt, kisebb részét finom termett talaj és finom szemcsés ipari melléktermék alkotja.
Beépítése
Az Eco-aszfalt építése egy rétegben, a fogadóréteg teherbírásától függően 7-10 cm vastagságban történik
– helyszíni terítéses-keveréses eljárással a földmű anyagának felhasználásával,
– meglévő tömör fogadórétegre helyszíni terítéses-keveréses eljárással burkolati réteg építésével,
– megtervezett összetételű Eco-aszfalt keverék gyártása folytonkeverő berendezéssel, beépíthető finisherrel.
Egyéb jellemzők
A nedves, csapadékos időjárás nem kedvez a keveréknek, így a kivitelezésnek sem: a nagy mennyiségű csapadék ugyanis kimoshatja a kötőanyagot a keverékből az első 1-2 napban. Az Eco-aszfalt réteg a végleges tömörségét és szilárdságát a 28. napon éri el. Építés után nagy nehézgépjármű-forgalom nem engedhető az útra 1-2 napig.
Alkalmazási terület
Alkalmazási területként útalap építése valamint mérsékelt forgalmi terhelésű utak, kerékpárutak, járdák jöhetnek szóba, továbbá jól alkalmazható parkolók pályaszerkezetének a kiépítésénél, felületi bevonattal lezárva vagy anélkül. Útalap esetén a ráépített aszfaltbeton pályaszerkezeti réteg repedés-érzékenysége jelentősen csökken.